Berusande kärlek bara.

Jag har läst ut en bok, släckt lampan och blundat. Men sömnen hittade mig inte, eller så hittade jag inte sömnen. Trots det och trots att klockan är mycket så bryr jag mig faktiskt inte. För jag har fina känslor i kroppen och glada tankar som cirkulerar i mitt huvud.
Tänkte först skriva något hjärtskärande och brutalt som jag oftast brukar göra vid denna tid. Men det finns absolut inget skärande eller brutalt att skriva om.

Det är mest vardagliga ting. Förklaringen till dålig uppdatering de senaste dagarna är på grund utav att jag har jobbat. Jobbat som en galning faktiskt. Har tackat ja till varje extra pass och kämpat. I helgen jobbade jag natt två dagar och sen jobbade jag dag efter det. Sen har jag jobbat natt idag, eller igår, vilket som.
Kan ju dock också vara en förklaring till varför jag är vaken nu. Men jag tvivlar lite eftersom jag egentligen är fasligt trött. Hur som haver, det är mödan värt.

Det är onsdag nu och senare idag blir det att åka hem till kära Rosvik för att hinna få lite julkänsla för imorgon är det julafton. Men det är inte bara julafton, Petter fyller nitton år också. Välkommen till en meningslös ålder kära du. Tack för att vi fortfarande efter alla dessa år kallar varandra för favoriter. Tack för att du fortfarande står ut med mig. Tack för dina synpunkter och ärlighet. Tack för att vi fann varandra. Tack för att du finns. Tack för allt egentligen. Favorit.

Jag känner mig sådär äckligt berusad av kärlek. Inte äckligt bokstavligen. Utan fint på alla sätt.
Mina vänner värdesätter jag så otroligt högt eftersom de sätter den största gulkanten i min tillvaro. Jag förundras varje dag att de står vid min sida. Jag vill visa min uppskattning på bästa sätt. Måste bara komma på hur. Fast jag försöker påminna mina hjärtan lite då och då. Bara för att liksom. Hjärtan som lyser upp vägen helt enkelt.

Kaospojke. Jag fingrar på hemligheten och väntar ivrigt tills den får avslöjas. Att få ännu något fint av dig var mer än jag räknat med. Det är min tur nu att ge något fint till dig. Du ger mig så otroligt mycket redan. Du ger mig bra dagar och bra nätter. Ett bra välmående och glädje i tillvaron. Utan att du behöver göra någonting alls får du mitt hjärta att slå hårdare och snabbare. Du får kroppen att sväva. Det är mer än vad jag någonsin kunnat önska.
Jag kommer inte vika från din sida förens du ber mig.
Min hemlighet till dig förblir hemlig tills planerna är stabila. Utan att avslöja något så hoppas jag att ditt tålamod räcker tills dess. Något från mig till dig där vi bara har varandra. Och jag ska viska några extra fina ord i ditt öra.
Min kaospojke. Min glädje. Mitt hjärta.


Nu när jag har fått skaka av mig lite av min berusning kanske det är värt att ge sömnen ett försök till.
Har fina dagar att blicka framåt till. Så med det säger jag godnatt.





Kommentarer
Postat av: Lalle :)

Tack själv! :) Men, har du går och kärat ner dig utan att berätta? :O ÄM! Uppdatera mig!

2009-12-23 @ 16:00:47
Postat av: Em

Det har jag. Totalt.

2009-12-23 @ 18:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0