Om traditioner och julspektakel

Dagen har spenderats på stan med mamma och syster i jakt på de allra sista julklapparna. Okej, mina första och sista. Förutom en som kommer lite senare som sagt. Det var mysigt att knalla runt i stressen trots att det var i sista minuten. Landade slutligen hemma i Rosvik där det blev pizza till middag. En tradition i våran familj skulle jag väl kunna säga, dagen före julafton eftersom det blir julmat på bordet en bra tid framöver. Annars har jag mest slagit in paket och ätit mängder av godis. Och för en liten stund sen stoppade jag och syster julklapparna under granen som också är en tradition för oss dagen före julafton.

Blev lite ändrade planer inför julafton dock. Mat och Kalle anka blir hos farmor och farfar. Sedan åker vi hem och öppnar paket och myser här resten av aftonen.
Det blir nog helfint i vilket fall. Saknas bara en gnutta julkänsla.

Juldagen åker jag hem till staden igen för att jobba natt. Vilket inte känns direkt roligt men jag klagar väl inte direkt heller. Nåja, nog om detta.

Önskar alla en god jul!




Småkusinerna, som dock inte kommer fira aftonen med oss i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0