10/7

Ja, frågan är vad jag gör vaken nu, kanske inbillar jag mig att det kommer kännas enklare att jobba natt fredag och lördag och jag kämpar med att vara vaken så här sent eftersom jag jobbar till fyra på morgonen två nätter i rad, eller så är det för att jag är opepp på mig själv och sova går inte alls. Jag tror på det andra alternativet, jag försöker komma på alla sätt för att få mig på lite bättre humör, alls som känner mig väl vet att mitt självförtroende har sina nedgångar och så är det ikväll. Hur många som än tycker om mig och ger mig positiv uppmuntran så sjunker det inte in, inners inne är jag nog en ensam själ som hyser agg om sitt yttre och även sitt inre. Jag är ingen flicka med ett gulligt dockansikte och en perfekt kropp, jag har tusen brister i min personlighet och jag kommer alltid vara ensam och olycklig, det är vad mitt inre säger mig. Det är så frustrerande att få positiv uppmuntran när man tvingas säga tack vemodigt. Jag hatar det så himla mycket, jag hatar att någon annan tycker om mig som jag är när jag själv skräms av att vara den jag är.
Jag kan inte förstå mig på när du säger att jag är så mycket bättre när jag har ingenting som den personen har som du tycker ser bra ut, ingenting. Jag avskyr att höra det, att tänka på det.
Det spelar ingen roll hur mycket jag än försöker, men ändå slutar jag inte. Jag måste komma på ett sätt att förändra mig själv, så att jag börjar trivas i min egna kropp. Bara en liten förändring, som jag senare kommer ångra.

Förlåt, jag är svag och faller.



Nu till något mer roligare och finare, som jag saknar av hela mitt hjärta. Har fått in bilderna från Italien som jag lyckats ta med mobiltelefonen, de är suddiga och konstiga. Men det fina finns där också. Puss.




Här flög vi över Alperna.



Utsikten från balkongen, bilden gör dock inte utsikten rättvis.



Venedig



Venedig



Venedig



La Perla, huset vi bodde i under resan.


Natur.



Natur.



Natur.



Venedig.

Sådär, detta var några få av alla bilderna jag tagit. När jag fått in bilderna från kameran kommer ett antal mer bilder och en riktigt bra förklaring över hur vi hade det. Hoppas det nöjde er lite.
Jag längtar så otroligt mycket tillbaka. Nu ska jag försöka lägga mig, förlåt för mitt klagande i början. Natti.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh käraste Emelie, vill du umgås med mig någon dag?



Angående håret sååååå tycker jag att du ska ha det som du har det, alternativt bli lite mörkare? Fast jag vet att du är precis som jag (som btw är mörkhårig nu) och vill förnya så ofta som det bara går. Men gör som du känner! En skönhet klär i allt.



ps. Jag känner igen mig så sjukt mycket i det här inlägget.

2009-07-10 @ 02:59:02
Postat av: Emelie

Självklart vill jag umgås med dig någon dag! Jag jobbar dock nu idag,lördag och söndag, men till veckan är jag ledig fyra dagar, ska vi hitta på någonting då? :D



Naw, funderar på att göra det...jaa...hur ska man förklara... Ska visa dig sen! Hur mörk är du nu? :O

Fast som du säger, en skönhet klär i allt så du är jätte fin, det vet jag :)

Jag känner bara för en förändring, nu på en gång. Help me!



Åh.

2009-07-10 @ 12:59:23
Postat av: Sofie

JAAA!

2009-07-10 @ 16:58:42
Postat av: Sofie

Haha jag hann inte skriva klart.



Men jo, det gör vi :) Ska du till trästock?

2009-07-10 @ 16:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0