Tanken med min dekorering

Jag får väldigt fina komplimanger över mina tatueringar, och ibland får jag frågan som lyder; Om de står för något?
Måste bara få säga tack och att jag är väldigt nöjd över att de sitter på min kropp, men all ära till min tatuerare först och främst.

Men åter till frågan, min första tatuering gjordes när jag var sexton år. Den var inte alls speciellt genomtänkt och han som tatuerade mig hade precis börjat. Jag fick ligga på ett hårt köksbord och bita mig i tungan.
Det kanske låter fruktansvärt dumt och oansvarigt. Men ärligt så ångrar jag mig inte en sekund.
Tecknet är lite misshandlat och inte helt perfekt. Och det var ungefär så jag kände mig när jag gjorde det.
Men jag bestämde mig för att göra kinatecknet eftersom det står för Tro och jag behövde något som kunde vägleda mig. Tron på ett bättre liv har hållt mig på fötter i tusentals svåra och mörka situationer och ingenting passade bättre då än den. Misshandlad på ytan men med en stark betydelse. Precis som jag.

Min andra tatuering står för musik och enbart musik.
Jag säger väl som så många andra att det är livet, musik alltså. Ledsen som glad så finns den där.
Eller att det är livet kanske är en liten överdrift, men den har fruktansvärt stor inverkan på livet. Åtminstone för mig.
Under smärtsamma perioder så finns det låtar som beskriver och reser ostadiga ben och under fina tider så finns det låtar som är precis rätt och gör allting ännu finare. Och där mellan svårt och lätt så bara finns det.
Det är en kärlek som kommer vara förevigt. Något som aldrig kommer säga att det är slut, är borta.
Finns tusentals saker jag skulle kunna förklara, berätta och ge som exempel. Men jag tror de flesta förstår dess betydelse ändå.
Sen att jag gjorde den samtidigt som min bästa vän gör det ännu finare.

Och slutligen, min tredje tatuering består av körsbärsblommor. I kina står den för feminin skönhet och kärlek, samt att man inte ska ta livet förgivet.
Dessa blommor är de som blommar kortast men är, åtminstone för mig, de absolut vackraste blommorna som finns. Jag byggde in mitt tecken med dessa för att slå ihop två stoltheter.
Jag vill bära något som har betydelse för mig, som jag kan titta på varje dag känns mig stolt. Även om ingen annan kan förstå detta så gör det mig gott.
På något konstigt sätt så känns som det en slags frihet att kunna spegla det jag alltid haft djupt inom mig till det yttre. Att de tre faktorerna som fått mig att sträva framåt kan påminna mig varje dag vad det är som får mig att ha kvar båda fötterna på jorden.

Tre ovärderliga betydelser,
nära mig, på mig. Bara för mig.

Första


Andra


Tredje






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0