Många teorier men finner inget svar

Sitter och lyssnar på finaste Ben Harper för att varva ner efter jobbet. Det blev ett roligt men slitsamt pass inatt, dock inte så mycket folk som väntat med det räckte gott och väl ändå.
Och på tal om slitsamt så lyckades jag slita, eller ja, sträcka mig i ryggen när jag skulle lyfta några kartonger som vägde ton, så just nu avlider jag nästan av smärta.

Dessutom har mitt humör inte varit så fasligt lätt idag och varför vet jag inte riktigt. Mycket som började spela upp sig i huvudet igår antar jag.
Dock så blev allting mycket lättare av att vara omringad av fina människor hela kvällen, samt så fick jag ett telefonsamtal som gjorde mig väldigt glad. Fruktansvärt uppskattat och efterlängtat faktiskt. Tack fina du.

Åh, jag känner mig så eländig just nu. Tårarna bara rinner och jag vet inte varför. Jag vet inte ens varför jag skriver detta här. Kanske för att det inte finns någon här just nu, kanske för att ingen borde veta detta. Men ändå skriver jag. Kommer förmodligen skratta åt detta när jag vaknar om några timmar. Men just nu är det inte roligt.

Kanske gråter jag över smärtan i ryggen som nästan gör mig illamående.
Eller så är det för att jag borde lägga mig nu för att jag ska upp och jobba snart igen. Kanske är det för att jag känner mig så otroligt frustrerad på vissa människor som verkligen inte förstår någonting, kanske för att det är min tur att behöva någon just nu.

Kanske är det för att jag pendlar mellan en ständig ovishet.
Kanske är det för att jag är ensam och pratar med mig själv.
Kanske är det för att jag läste om en hajattack i aftonbladet och råkade kika på ett videoklipp med hajar. Dumt nog. Hajar är min största fobi i alla kategorier.
Kanske är det för att ord från en person som jag behövt aldrig kom.
Kanske är det för alla som varit så fina mot mig idag.
Kanske för att jag inte räcker till för att rädda hela världen.
Kanske för att jag inte vet någonting.

Det finns många saker jag skulle kunna skriva om, men jag känner att det får vara nog nu.
Kanske är jag bara trött.
Kanske det bara varit en sådan dag.

Nu måste jag torka tårarna och borsta tänderna. Hoppas att det ändrar riktning eller händer något som tar bort denna olust från mig. Det hade varit vänligt.

Nåja, avrundar med ett god natt nu. God natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0