Viska din kyss

Jag fyllde meningar med ord

Fraser med innehåll

Och formuleringar med svar.

 

Jag har gått omkring med mina skrynkliga lappar,

utrivna skrynkliga lappar från ett block med tusentals ord.

I min hand har jag kramat dem hårt innan jag kastat iväg dem i vilsna snödrivor,

kanske för att du skulle finna mig och min flykt på villovägar.

 

Kanske skulle du finna tonerna från hjärtat,

andetagen från min själ bland miljoner.

 

Vi har haft froststjärnor i ögonfransarna

medan vi tillät blicken att fastna i himlavalvet.

Vi fick månljuset i händerna när vi såg på varandra i tystnadens magi.

 

Du lyfte mitt hjärta av glas

skört som fjärilsvingar.

Vi lyfte våran tro mot stjärnorna,

vi andades tillsammans på ljusets starka bro.

 

Vi ska segla med drömmarns skepp

besöka de hav vi ännu inte känner till

vi ska resa mellan vaken och sovande

drömma oss bort

till en annan tid.

 

Nya vägar ska vi vandra

besöka våra inre rum

ett efter ett med undran som packning,

nyfikenheten som minne,

känslor som upplevelse.

 

Jag skall räkna stjärnfallen på din hud

betrakta stjärnhimlen i dina ögon.

Lägg tårarna bredvid dig,

kliv ur mörkrets natt och möt den ljusa dagens drottning.

 

Viska din kyss,

viska din vind mot min hud.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0