Vinkar adjö till gamla tider

Okej. Jag tänkte inte skriva något om året som varit men jag har ingenting bättre för mig vid denna stund. Sova borde jag egentligen göra men är fortfarande uppe i varv efter jobbet. Så här nedan kommer det lite text och lite bilder.


.:2009:.

Året började i dramatik redan på nyårsaftonen men jag siktade framåt. Spenderade många dagar då jag tog skotern till stugan för att känna lugnet. Annars var jag mest skoltrött trots jullovet, men kämpade mig framåt i skolan för att uppnå mina mål. Bodde vid denna tidpunkt på Nygatan.



Jag och min familj bilade ner till Hova för att vara med på min morbrors bröllop.
Hade mycket i huvudet vid denna stund. Jag hade börjat jobba på Max för en månad sen, skolan belastade med prov och uppgifter som var kvar innan studenten. Jag tog en dag i taget helt enkelt. Men det var nog ungefär här jag kände att livet gick åt rätt håll.



Jag nådde mina mål och studenten var här. Efter ett evigt festande i nästan två veckor sprang jag och mina kära klass ut genom Strömbackas dörrar med betygen i handen. Det är en av de finaste dagarna i hela mig liv. Skratt och tårar blandat med hesa stämmor som sjöng - Save tonight hela kvällen.



Jag lämnade Sverige för att besöka Italien. Bodde i det finaste huset La Perla.
Besökte även Venedig som är det häftigaste och finaste jag gjort än så länge. Annars spenderades dagarna på diverse marknader eller på stranden. Om kvällarna satt man ute på balkongen och drack ett glas vin eller två.  Hela resan kan bara beskrivas som obeskrivligt vacker.
Annars flyttade jag från en lägenhet till den andra i hopp om en bättre framtid.





Förutom att min hårfärg fick en förändring så förändrades mitt liv totalt.
Jag bröt upp med den trygghet jag hade och blev hemlös. Tre veckor bodde jag i Beatrices lägenhet undertiden hon var i Italien. Jag umgicks väldigt mycket med Sanna innan hon flyttade till Uppsala. Annars spenderade jag mest dagarna med att sitta i Södra hamn med fint sällskap,kortspel och vin. Om kvällarna fick jag ofta finbesök och det kändes som att livet var påväg framåt igen trots mitt ostabila jag.
Jobbade gjorde jag också som aldrig förr.




Nu blir det många ytliga bilder eftersom jag har brist på både bilder och motivation på de sista månaderna.
Min hårfärg förändrades igen från ljusbrun till röd för att slutligen bli mörkbrunt där jag nu har stannat.
Utöver dessa brutala förändringar så skedde det även sådana i mitt liv. Jag flyttade till Rut efter min vistelse hos Beatrice och där bodde jag lite mer än en månad. Just då kändes det som att livet skulle knäcka mig och ögonen öppnades för människor på både gott och ont.
Jag flyttade hem till Rosvik och trodde att allting var hopplöst. Kände mig som en förlorare.
Hjärtat brast lite av dolda sanningar och jag växte i mig själv.




Jag umgicks så mycket jag kunde med mina systrar och vi for ut och dansade till Movits en afton och livet kändes bra igen. Jag och min ena syster bestämde oss för att flytta ihop. Sagt och gjort. Nu delar vi samma syre på Dörrnäsvägen.
Mina känslor som varit avstängda på grund utav obeteende från större delen av mänskligheten öppnades sakta men säkert upp igen. Saker och ting som egentligen redan varit uppenbara började jag se klarare.
Utöver det så fann jag lyckan i att läsa böcker igen. Nu läser jag en per vecka.
Jag var även och tatuerade mig med min bästa vän.




Många fina fester tillbringades i våran nya bostad och nya kontakter knöts. De knöts lika snabbt som mitt hjärta började knyta sig till en och samma person. De knöts lika snabbt som tiden rann iväg.
Nu är det ett nytt år med många lärdomar från det som var. Jag ska bli en bättre människa och inte tillåta någon att behandla mig illa igen när jag inte förtjänar det.
Det som är lämnat är lämnat. Och det som består är mitt liv.
Men stora kliv framåt välkomnar jag nya tider och vinkar adjö till de gamla.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0