Minus svält och idioti.

Alltför ofta tappar jag ord och bringar budskap i fåniga texter,

Men ibland är fåniga texter mer än fånigt, mer än ingenting.

Kanske någon förstår mig, kanske någon läser mellan raderna.

 

Kanske finner du mig, och dig.

Kanske genom att;

 

Betrakta och iaktta.

Känna och sträva.

 

Släck min hunger,

Släck min åtrå.

 

Ge mitt hjärta frid,

Låt det vila i bomull.

 

Bomull i ditt bröst.

 

Kaotiska slag och

Idiotiska fall.

 

Jag vill bara ropa att

 

- Vi måste sluta få blåmärken

 

Sluta att svälta oss.

 

Det måste upphöra.  Nu eller aldrig.

Krafterna orkar inte mer och tiden får inte stå stilla.

 

Vi är tärda,

Blinda

 

Och fast.

 

Men varje hjärtslag säger mig;

- HAVE FAITH IN YOUR HEARTBEAT

 

Allting binder samman.

Tiden måste gå,

var mitt äventyr genom livet,

låt mig brinna för dig.

 

Sammanlänkande.

Fast.

 

Minus svält och idioti.

Och mer plus framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0